Savjeti za otkrivanje sitnih slova na ponudama kredita i kreditnih kartica

Savjeti za otkrivanje sitnih slova na ponudama kredita i kreditnih kartica

Zatražite kredit



Koji iznos trebate?

50 € 25000 €

Koji rok plaćanja želite?

15 Dana 18 Mjeseci
Planirano vrijeme isplate : 8:30
Ukupan iznos za vraćanje:

Nove korisnike ne tražimo platnu listu za iznose do 400 € na maksimalan rok do 30 dana!
Prednosti za stare (postojeće korisnike): nije potrebna verifikacija osobnih dokumenata, mogućnost odobrenja bez platne liste


PRIMJER KREDITA: Uz zatraženi iznos 1.000,00 EUR na period od 150 dana, ukupan iznos sa svim pripadajućim troškovima iznosi 1.021,20 EUR, uz EKS 8,90%, iznos Premije 21,20 EUR te iznos mjesečne rate 204,24 EUR (5 rata).Minimalni period otplate kredita: 90 dana. Maksimalni period otplate kredita: 540 dana. Najveća EKS (Efektivna kamatna stopa): 9,50%.
Procijenjeno vrijeme isplate je indikativno i ovisi o različitim faktorima, npr. imate li račun u istoj banci kao i vaš zajmodavac, da li ste odmah poslali svu potrebnu dokumentaciju i sl.

Sitna slova na ugovorima

Potpisivanje ugovora bilo koje vrste je posao koji od vas zahtijeva duboku koncentraciju i smirenost. Kada tražimo podizanje kreditnih kartica ili kredita, pred nama se nalaze brojni papiri koji sadrže gomilu slova i brojki. Iako mnogi unaprijed pretpostavljaju da u ugovorima stoji ono što smo se dogovorili između banke i nas, potrebno je obratiti pažnju na sitna slova. Klijent, kao i ugovaratelj imaju potpuno pravo na jasne i točne informacije prije potpisivanja, što znači da si možete uzeti onoliko vremena koliko vam je potrebno kako bi razumjeli što stoji u ugovoru ispred vas.

Što su sitna slova na ugovorima? Navedena sićušna slova se često se smatra bitnom stavkom, iako su ona itekako bitna i odlučujuća u mnogo slučajeva. Dno papira često sadrži tajne koje vam ugovaratelj možda nije spomenuo, i zato je bitno ispitati sve što stoji na određenom ugovoru. Što se može dogoditi ako zanemarimo sitnija slova? U tom slučaju možemo doživjeti scenarije koji nas mogu koštati vremena, živaca i najvažnije novaca. Jednom kada potpišete ugovor, morate imati na pameti da se smatra kako ste razumjeli ono što ste pročitali.

Pri podizanju kredita obavezno čitajte sitna slova

Znamo kako banke same donose odluke kada je u pitanju njihovo poslovanje. Ukoliko ste svoji potpis stavili na ugovor koji niste detaljno pročitali, mogli biste se susresti s raznim neugodnostima pri otplati kredita. Kako? Svojim potpisom ste dali suglasnost da ste upoznati a poslovanjem i dogovorom između vas i vaše banke. Nažalost, mnogo je slučajeva koji pokazuju kako se ugovori ne čitaju s razumijevanjem, što dovodi do neugodnih i neočekivanih problema. Svaka udruga za zaštitu potrošača, ekonomski stručnjak i bankarski službenik će vas opomenuti da ne potpisujete ugovor ukoliko ga niste detaljno pročitali i proučili. Sitna slova se često zanemaruju, no upravo ona navode one najgroznije stavke pojedinog ugovora.

Zašto je važno čitati sitna slova? Ona mogu navesti nešto što nije u primarnom dogovoru između vas i banke. I dok mnogi tvrde kako je riječ o prevarama, riječ je zapravo o poslovanju koje nije transparentno. Ukoliko je u ugovoru navedeno nešto što nije stajalo u prvobitnom dogovoru, tada imate pravo odustati od potpisivanja i zatražiti objašnjenje. Da li svaka financijska institucija posluje na takav način? Ne. Kreditne agencije posluju veoma transparentno (što znači da nema sitnih slova niti skrivenih troškova). I dok bankarski krediti traže izuzetnu pažnju, hitri kredit koji dolazi sa strane kreditnih agencija nudi maksimalnu transparentnost pri sklapanju ugovora.

Što kada se zanemare sitna slova

Sitna slova polako postaju stvar prošlosti u financijskim institucijama. Razlog ovome su brojne prijave o prijevarama, kao i povećana potražnja izmjena kredita. Hrvatska udruga banaka (HUB) napominje kako postoji jasno definirana veličina slova i kako klijenti ne mogu ne vidjeti ono što je jasno naglašeno u ugovorima. Da li vam bankar smije prešutjeti da u ugovoru postoje sitna slova? U pravilu ne. HUB navodi kako svaki klijent ima pravo prijaviti banku kako krši zakon i kako je došlo do pronevjere ukoliko se u ugovoru pronašla stavka koja nije vezana za kredit. Prema zakonu, regulirano je transparentno poslovanje, a prije potpisivanja ugovora klijent ima pravo dobiti sve informacije o ugovoru.

Što ako dođe do promijene kredita? U slučaju da dođe do mijenjanja naknada, banke su tada dužne pismeno obavijestiti klijenta koji tada ima pravo reagirati. Banke uvjeravaju kako su njihove tarife za svaku uslugu jasno vidljive na web stranicama ili u poslovnicama, te time daju do znanja da su klijenti uvijek informirani. Mnogi građani vjeruju kako banke žive od provizija i naknada koje nisu jasno definirane. Ukoliko se nađete u situaciji gdje su vam sitnija slova otkrila nešto s čime se ne slažete, tada imate pravo i priložiti pisani ugovor na koji je banka obvezna odgovoriti u roku od 30 dana.

Tagovi:

Više članaka

Etički aspekti poslovanja banaka

Etički aspekti poslovanja banaka

Etički aspekti poslovanja banaka u zaštiti klijenata ključni su za izgradnju povjerenja i održivog odnosa između financijskih institucija i njihovih korisnika. Jedan od primarnih zadataka banaka je os